Fiscaal-online.nl werkt samen met Digidentity voor de aanvraag van PKIoverheid SBR-certificaten. In dit stappenplan leggen we je uit hoe je de aanvraag indient.
De aanvraag voor een SBR-certificaat verloopt deels via de browser op je computer en deels via de mobiele app van Digidentity. De instructies staan hieronder vermeld. Het is belangrijk om te weten dat de registratie voor het SBR-certificaat twee handelingen vereist:
Let op: Vraag je certificaat aan via deze handleiding en krijg met de code FONL € 20 korting op de aanschaf of verlenging van een certificaat.
Om een PKIoverheid SBR-certificaat aan te vragen registreer je je eerst als Digidentity Certificaatbeheerder. Tijdens de registratie bevestigt Digidentity je identiteit en word je gemachtigd om namens een bedrijf een PKIoverheid SBR-certificaat aan te vragen. Start je registratie via deze link: (https://my.digidentity.eu/services/28). Of volg de onderstaande stappen:
Meer informatie over registratie
Let op: Je kunt het certificaat maar 1 keer downloaden. Bewaar het certificaat en het wachtwoord daarom goed. Als je het certificaat niet meer kunt vinden of als je het wachtwoord van het certificaat niet meer hebt, zal je een nieuw certificaat moeten aanvragen.
Voor meer informatie over deze certificaten en vragen over de registratie, kun je terecht bij onze contactpersonen van Digidentity door te mailen naar customersuccess@digidentity.com
Om je PKIoverheid SBR-certificaat te gebruiken voor aangiften en de uitstelregeling moet je deze uploaden in je Fiscaal-online.nl account. Klik op 'Certificaten beheren' en vervolgens op 'Certificaat toevoegen'. Selecteer je certificaat en voer je wachtwoord in. Als je het certificaat toevoegt verstuur je vanaf nu alle aangiften en uitstelverzoeken via je eigen PKIoverheid-certificaat.
Nog geen account?
Kunnen wij je helpen?
088 - 6500 282
Ma t/m vr van 09:00 - 17:00 uur
Antwoord binnen 1 werkdag