Gratis uitproberen »

Btw-aangifte zonder eHerkenning

Vanaf 2022 verandert de btw-aangifte. Het is vanaf komend jaar niet meer mogelijk om aangifte omzetbelasting via het ouder portaal te versturen. Dit betekent in de praktijk dat een onderneming eHerkenning nodig heeft om de btw-aangifte in te dienen via Mijn Belastingdienst Zakelijk.

Europese regelgeving

Alle EU-lidstaten hebben samen de eIDAS-verordening gemaakt. Hierin staan vereisten voor de betrouwbaarheidsniveaus van inlogmiddelen bij de overheid. Het portaal van de Belastingdienst wordt daarom beveiligd met betrouwbare inlogmogelijkheden. Voor de Nederlandse markt zijn dat eHerkenning en het PKI-overheidcertificaat. Deze middelen gebruikt men nu al bij onder andere de loonbelasting en de aangifte vennootschapsbelasting. Vanaf 2022 is gebruikt u dus ook een PKI-certificaat of eHerkenning voor de btw-aangifte.

Btw-aangifte zonder eHerkenning?

Gelukkig is er een oplossing. Bij Fiscaal-online.nl maakt u gratis gebruik van ons PKI-overheidcertificaat. Met dit certificaat heeft u het hoogste betrouwbaarheidsniveau voor de overheid. Alle aangiftes verstuurt u via het gratis (of uw eigen) certificaat direct naar de Belastingdienst. Ook in 2022 doet u dus btw-aangifte zonder eHerkenning.

Onbeperkt btw-aangifte versturen

Met een licentie bij Fiscaal-online.nl verstuurt u onbeperkt btw-aangiftes naar de Belastingdienst. Zo doet u meerdere aangiftes, voor meerdere bedrijven voor dezelfde prijs. Voor slechts 99,95 heeft u al een jaarlicentie. Probeer het nu gratis en zonder verplichtingen uit.

Gratis uitproberen »